Tänään on ollut aika jännä päivä, koska törmäsin tosi moneen tuttuun ja huomasin, miten mukavia ne on. Oikeasti, hassua miten ihmiset (minä ainakin) on aina niiden samojen tyyppien kanssa. Ainakin yläasteella oli niin, että kaikki oli siinä omassa "jengissä" ja toisille ei pahemmin puhuttu. Nyt lukiossa oon ainakin ite puhunu tosi monen puolitutun ja tuntemattomankin kanssa.

Tänäänkin esimerkiksi ruokalassa, satuin istumaan parin ei niin hyvän ystävän seurassa (toisen tunsin ja toiseen tutustuin just siinä! Ensimmäinen puolituttu/tuntematon.). Sattumalta siihen viereen tuli sitten eräs tyttö, jonka kanssa olen ollut samalla luokalla viimeksi kolmosella (toinen puolituttu). Siinä sitten tutustuimme toisiimme uudelleen ja verestimme vanhoja koulumuistoja.

Seuraavaksi alan selittää sille kaverille että en tiedä, onko mulla seuraavaksi uskontoa vai ruotsia. Mun vieressä istuva tyttö (kolmas puolituttu!) vastaa että ruotsia. Se on samalla ruotsin (ja saksan) kurssilla kuin minä.  Senkin kanssa juttelin sitten vähän.

Sitten kun koulu loppui, menin bussipysäkille. Samaan bussiin nousi samalta pysäkiltä yks tyttö (jeah, neljäs puolituttu. taino tää on oikeesti varmaan jo tuttu?) ja juteltiin sit kaikenlaista. Sillä on aina jänniä juttuja. Sit kun jäin bussista pois niin samaan aikaan jäi pois mua vuotta nuorempi naapuri (ja viides tuttu) ja senkin kanssa juttelimme kun kävelimme kotiin.

Tykkään kyllä jutella. Tykkään jutella siitä, mitä mulle kuuluu ja kans kuunnella, mitä muut on viime päivinä hommaillu/miettiny. En tiedä, kummasta tykkään enemmän. Puhuminen on kyllä kivaa. Rakastan ääneen lukemista. Ja yksinpuhelua. Pitäisi joskus kokeilla keskustella itsensä kanssa kun oon yksin kotona. Vaikka tehdä joku äänipäiväkirja. Joskus tein sellaista omaa radio-ohjelmaa. Kumpaakaan en kyllä ikinä kuuntelisi, oman puheen kuunteleminen on tylsää. Ehkä tosiaan tykkään enemmän sitten puhua itsestäni kuin kuunnella muiden juttuja. Paitsi tykkään kyllä kuuntelemisestakin. Keskustelu on aika yksipuolista, jos joutuu itse vaan puhumaan. Vaikka kyllä sellainenkin keskustelu onnistuu ainakin minulta :p Sekavaa.