Jeah, syysloma on sit ohi. Maanantaista keskiviikkoon olin 1-3 luokkalaisten syyslomaleirillä isosena ja sit torstaista sunnuntaihin lähettiin lappiin mummolaan. Oli aika kivaa kummassakin paikassa, oisin kyllä voinu olla ihan kotona tai kavereittenkin kans välillä. Mut mummolaan tuli sit serkku kans ja sen kanssa oli kivaa :p Se oli kylläkin mun pikkusiskon kans aika paljon mut oli ne munki kans. Ne kävi sit metsässä ja kohtas porolauman ja kaikkee jännää. Ja mää sain pelotella niitä kun ne on nii säikkyjä ja pelkää naapurissa asuvaa kummitusta (kuollut setä). Ne kävi siellä naapuritalossa ja meinas itekki säikähtää kuoliaiksi ko menin keittiöön vähän kilistelemään astioita ja ne luuli et siellä on joku muu kuin minä :D Hahaa, olen ilkeä.

Ja saunottiin kans. Eilen illalla oli aivan mahtava taivas kun ei ollut yhtään pilveä, tähtiä näky ihan hirveesti. Harmi vaan kun ei ollu revontulia, niin mun ilta ois ollu täydellinen. Mää toivon aina et siellä näkisin revontulia kun mummu ja pappa on kuulemma nähny niitä siellä useammankin kerran. Mut ei niitä nykyään varmaa näy..

Yks aamu käytiin kans siskojen ja serkkujen kans metässä kävelyllä ja yritettiin nähä poroja. Poroja ei näkyny metässä, vaikka sillon edellisenä päivänä sisko ja serkku oli paennut kuulemma varmaan miljoonaa poroa. Käytiin sit lopulta autolla jossain matkamuistomyymälän vieressä missä oli aitauksessa kaks poroa, jotka saatiin jopa houkuteltua siihen kuvattaviksi. Mut kuitenkin siellä metsässä oli hirmu nättiä ja jännää.

2013708.jpg
Tää on mun mielestä ihana kuva, käytiin metsässä vähän kävelyllä aamulla. Siel oli tosi nättiä.

2013695.jpg
Porotarha, jossa ei ole poroja. Ei silti uskallettu mennä sinne aitaukseen, ties vaikka se lauma on hyökkäysvalmiina jossain nurkassa :P

2013775.jpg
Siinähän se pieni porokulta on :D Muokkasin vähän koneella, ei se oikeasti ole noin vaalean värinen.