Joo.

Hoksasinpas tässä tänään että oon aika vaarallinen liikenteessä. Olin kotia päin ajelemassa kun ajattelin sellaisessa risteyksessä, mistä kulkee toiseen suuntaan autoja ja toiseen pyörätie, ylittää tien. Olin siis pyörällä liikkeellä. Sieltä toisesta suunnasta tuli siten auto, onneksi aika hiljaa. Ajattelin että se tulee niin hiljaa siksi että se hidastaa että minä pääsen tien yli. Enpä siinä kauheasti miettinyt kun poljin tien yli. Se auto ei kuitenkaan hiljentänyt vauhtia niinkuin oletin, vaan melkeen ajo mun päälle. Ei se osunu muhun tai mitään ja kumpiki jatkettii vaa matkaa, mut jouduin ite kyl aika mutkan tekemään ja se kuljettaja ei kyllä huomannu mua ennenku olin iha siinä auton eessä. En sit tiiä kumman syy se ois ollu, sen vai mun, jos ois oikeesti tullu kolari. Mut onneks se ajo niin hiljaa että se pysty jarruttaa.

Tänään jouduin kans jarruttamaan kun olin ylittämässä tietä ja ajettiin kaverin kanssa MELKEIN punaisia päin. No, ne lähti tosi nopeesti ne autot siitä liikkeelle, niin että pysähdyttiin sitten siinä puoliksi autotiellä ja peruutettiin takasi. Jos ei ois pysähytty, nii joku auto ois varmaa ajanu meitä päin. Varmaa. Ois ne aika paljo joutunu jarruttaa.

Ja samalla matkalla mulla ajaessa keskittyminen vähän herpaantu ja pyörä veti sellasen ihme mutkan ja olin ajaa kaverin pyörää pahki. Sillä oli onneks nopeet refleksit ja mun eturengas vaa vähä hipas sen jalkaa tai jotain. Ja kerran meinasin ajaa nokkakolarin mopon kans, mut onneks taas ajettiin kumpiki tosi hiljaa ja väistettiin eri suuntiin..

Mulle on muutenki viime aikoina ollu paljon tollasia "läheltä piti" tilanteita. Ehkä mää vähän ylireagoin, mut silti. Pyörällä ajaminen on tosi vaarallista.. Enkä ees käytä kypärää tai mitään. Mua vaan pelottaa et joku päivä oikeesti oon jossain sairaalassa teholla kun en keskittyny kun ajoin tai jotain. Tai jos kuolen kun ajan auton alle eikä mulla oo kypärää. Tai vaikka mulla ois kypärä.