Tänään oli taas vaihteeksi mukava päivä. Ei ollut koulua tänään joten menin yhden kaverin kanssa meidän vanhalle ylä-asteelle. Aattelin ensin että en jaksa mennä, kun mulle tulee vähän sellanen olo että oon vaan riesana jos sinne meen. Mua ei ainakaan kiinnostais nähdä entisiä oppilaita enää kun niistä kerran on päässyt eroon... Mutta kyllä ne opettajat ainakin vaikutti siltä että niistä oli kiva nähdä meitä. Hiukan vaan lannisti kun kuulin että yks ope oli sanonu että "kaks vanhaa oppilasta kävi täällä, *kaverini nimi* ja joku tyttö". Jeps, joku tyttö olen, kyllä. Ja vähän väkinäiseltä vaikutti niiden muidenkin opettajien kommentit, mutta jaa. Minusta oli kiva nähdä niitä :)

Ja oli tosi kiva nähdä entistä luokanvalvojaa, joka mun mielestä näytti ihan oikeasti iloiselta ja juteltiinkin sen kans aika pitkään kun sillä ei ollut siinä vaiheessa tuntia. Se oli mun mielestä ainut joka oli ihan vilpittömän iloinen meidän näkemisestä. Tai sit se on tosi hyvä näyttelemään, mut en usko. Ja ehkä hissan ope kans, me oltiin siinä käytävällä kun se pyysi meitä siihen tunnille. Me kyllä lähettiin siitä sitten pois kun alkoi vähän näyttää siltä, että meidän läsnäolo sai sen luokan hiukan levottomaksi :P

Ja oi tätä kaikkea lunta! Aamulla puin lämpimästi vaatetta päälle ja lähdin kolaamaan pihaa. Mieli ois tehny vaan hypätä sinne lumikasoihin ja alkaa leikkiä siinä lumessa, mutta en sitten viittinyt kun ei ollut ketään kaveria siinä. Lumi on niin ihanaa, kunhan muistaa pukea lämpimästi päälle. Sitten jos on ihan vähän vaatetta, niin silloin kyllä inhottaa. Mutta mulla on sellaiset ihanat mummon tekemät, pitkävartiset sukat, niin että ei mene kenkiin lunta, mitkä oikeasti on maailman ihanimmat sukat koko maailmassa!

Ja oli niin ihanaa kun olin päivällä ulkona ja oli kirkasta ja oikeasti näki kaikkea! Pimeällä ei osaa yhtään nauttia siitä lumesta tai mistään kun ei näe. Taino, onhan tietenkin jännittävää pimeällä, ja tähdet näyttää kirkkaana yönä tosi mahtavalta, mutta harvemmin sitä kuitenkaan ihan öisin lähtee liikenteeseen oikein lämpimästi puettuna.

Ja minä pelkään pimeää jollain asteella. Ei tämä mikään fobia ole tai mitään, mutta kuitenkin. Illalla ulkonakin vähän ahdistaa jo, mutta sillon ei kuitenkaan ihan säkkipimeää ole, että selviän kun yritän ajatella mukavia asioita. Mutta hyh jos joudun illalla/yöllä johonkin huoneeseen tai taloon jossa ei ole valoja. Mulla on kotonakin aina illalla vähän paniikki jos olen myöhään datannut ja muut onkin jo menneet nukkumaan ja mun pitää päästä pesemään hampaat. Mutta alakerrasta on jo valot pois. Yh. Joskus olen mennyt vaan siinä pimeässä ja sytyttänyt vessaan valot, mutta silloinkin sydän taisi jyskyttää aika lujaa ja hampaat pesin ennätysnopeaa... En tiedä, mikä siinä pimeässä niin pelottaa. Kai se, että en näe mitä/ketä siellä on. Joku voi säikyttää minut tai hyökätä tai jotain. En tiiä.

Siinä vähän sekavaa selitystä teille.